Interesanti sludinājumi – kur tos izvietot?

23.01.2017
Interesanti sludinājumi – kur tos izvietot?

Kāds ir ātrākais veids kā kaut ko atrast, vai arī no kaut kā tikt vaļā? Protams, ka tie ir sludinājumi. To popularitāte ir neizsīkstoša, un ar laiku tikai tiek pievienoti ar vien jauni veidi to izvietošanai un parādīšanai plašākai publikai – sākot no žurnāliem un beidzot ar sociālajiem tīkliem un specializētiem portāliem.

 

Neatkarīgi no tā vai tas, ko tirgojam, ir kāda mazā biznesa prece, rokdarbs, vai arī jau sen apnikusī datorspēle un vecais dīvāns, mēs vēlamies lielajā sludinājumu klāstā tapt pamanīti. Gan žurnālos, gan arī portālos ir dažādas iespējas kā par atsevišķu samaksu izcelt savu paziņojumu vai ievietot to meklētāja augšgalā.

 

Tomēr ne vienmēr tas ir izdevīgi un nepieciešams. Ja runājam, piemēram, par dažādu rokdarbu tirgošanu, tad ir svarīgi, lai tiem ir interesanti sludinājumi, ar kādu īpašu odziņu, kas piesaista uzmanību. Tas var būt asprātīgs teksts, vai arī teksts pasniegts kādā īpašā veidā. 

Vizuālais tēls

Nedrīkst arī aizmirst par bilžu nozīmīgumu. Bieži vien labi sludinājumi paliek nenovērtēti tieši tāpēc, ka pārdodamās preces bildes ir ļoti sliktas – nepareizs apgaismojums, nekārtīgs fons un citas pazīmes, kas atbaida potenciālo pircēju. Līdz ar to, ja tiešām tiek tirgotas preces ilgtermiņā, kā tas ir ar dažādiem rokdarbiem, tad nevajadzētu bildes atstāt pēdējā plānā.

Neprofesionāli veidoto attēlu dēļ sociālajos tīklos pat tiek veidotas atsevišķas grupas, kur šīs bildes izsmej un aprunā. Tas varbūt nav domāts ļauni - tikai kā dzīves fenomenu izgaismošana, taču, ja iesaistīta ir konkrēta firma ar vārdu, tad nez vai kāds šādā situācijā vēlētos nonākt. Pēc pieredzes saku - visvairāk apspriestie foto ir tieši no tiem sludinājumiem, kuros izīrē vai pārdod dzīvokļus...

Pavirši domājošie dzīvokļu saimnieki nekautrējās likt foto ar nekārtīgu istabu, nolupušām sienām, pierakstot, ka dzīvoklis ir ideālā stāvoklī ar eiroremontu, tāpat ir redzēti arī istabiņu piedāvājumi brīvām sievietēm, kurām patīk tīrīt māju un gatavot ēst... Turklāt foto ir ievietots arī dzīvokļa saimnieka foto, turot rokās sarkanas rozes! Tas viss ir smieklīgi, līdz padomājam, ka tā ir realitāte, kurā cilvēki tā arī dzīvo. 

Sludinājuma kodols jeb teksts

Protams, ja vēlamies atbrīvoties no savās mājās ilgi nelietotas lietas, tad attēlam nebūs tik liela nozīme kā tekstam. Ir redzēti vairāki piemēri interneta portālos ar asprātīgiem un uzmanību piesaistošiem sludinājumiem, tāpēc es ieteiktu likt lietā arī savu radošo pusi. Īpaši, ja prece ir plaši pieejama – auto vai dzīvoklis, tad šī ir iespēja izcelties citu vidū.

Mūsdienās cilvēki, kuri meklē dzīvokļa biedrus vai nākamos dzīvokļa īrniekus, nebaidās ievietot arī personīgu informāciju par sevi. Piemēram, sludinājumā jau uzreiz tiek uzrakstīts - neciešu smēķētājus, cienu tos, kuriem patīk istabas augi. Jaunieši, kuri meklē dzīvokļa biedru, informē daudz vairāk - ''meklēju kādu, kuram patīk Čārlija Čaplina filmas, vēlās vakara sarunas un kādu, kurš ir gatavs dalīties ar savu Netflix kontu''. 

Kā jau minēju, tad ir vairāki kanāli, pa kuriem sludinājumi nonāk līdz potenciālajam pircējam. Ja agrāk lielākoties tās bija avīzes un žurnāli, tad pašlaik lielāku popularitāti iegūst dažādi specializētie portāli un sociālie tīkli, kuros ir izveidotas speciālas tirgošanās un maiņas grupas. 

 

Ja atgriežamies pie mazajiem tirgotājiem, tad ir vairākas lapas, neskaitot sociālos tīklus, kuros tie var darboties. Šāda tipa portālos visbiežāk ir ļoti svarīgi sava produkta nosaukumā un aprakstā ievietot dažādus atslēgvārdus. Līdz ar to, sludinājums pārtop par pamatīgi izanalizētu un izplānotu tekstu.

 

Piemēram, tirgojot rotaslietas, nosaukumā un tekstā iekļauj gan izmantoto materiālu nosaukumus, gan pašas rotaslietas stilu un dažādus citus atslēgvārdus, kas saistās ar rotaslietām, pēc kuriem potenciālais pircējs varētu mēģināt meklēt šāda veida produktu sludinājumus. 

 

Tāpat arī jebkuram cilvēkam, kurš vēlas notirgot vai iemainīt, vai pat atdot kādu lietu, ir iespēja ievietot savu sludinājumu kādā no specializētajiem portāliem. Bieži vien šis ir bezmaksas variants, kurš arī neprasa nekādas papildus zināšanas un ir pieejams visiem interesentiem.

 

Vienīgais, ar ko ir jārēķinās, ir tas, ka tavs sludinājums būs viens starp daudziem tādiem pašiem auto, dīvāniem un televizoriem. Bet no otras puses, ir iespēja labāk novērtēt pārējo piedāvājumu tirgū, lai varētu izvēlēties piemērotu cenu savai precei, un arī ir skaidrs, ka, ja potenciālais pircējs ienāks šādā portālā un meklēs konkrētu preci, viņš noteikti pamanīs arī tavu ierakstu. 

 

Vēl kāda plaši izmantota iespēja ir manis pieminētie sociālie tīkli, kuros var izvietot kādu sludinājumu kaut vai savā profilā, vai arī speciālā tam paredzētā sadaļā. Šeit darbojas ne tikai tie, kas vēlas atbrīvoties no sev nevajadzīgām mantām, bet arī dažādi mazie uzņēmēji izvieto savus piedāvājumus un arī veido uzņēmumu lapas. Tā ir iespēja sasniegt plašu auditoriju ar nelielām, vai arī bez izmaksām, līdz ar to, sociālie tīkli ir ļoti pievilcīga vide, kur reklamēt savu produktu.