Kāpēc sms mārketings ir efektīvākais mobilā mārketinga kanāls?

August 13, 2017

īsziņu sūtīšanaE-pasti un SMS ziņas ir lielisks veids, kā sasniegt savu auditoriju, kas ir arī mobilo telefonu lietotāji. Ja vairāku gadu garumā tieši e-pasts bijis populārākais starp biznesa profesionāļiem un mazu uzņēmumu vadītājiem, tad tagad populāra kļūst arī tāda mārketinga stratēģija kā īsziņu sūtīšana. Bet kādēļ tā? Un vai tiešām SMS ziņa var būt tikpat efektīva kā e-pasts?

Ko atver biežāk – SMS vai e-pastu?

Pēc Hubspot datiem noskaidrots, ka e-pastu atver vidēji 28-33% saņēmēju. Taču SMS izlasa 99% gadījumu, turklāt pirmajās 15 minūtēs kopš īsziņas saņemšanas. Un ir skaidrs, ka SMS ir tiek uztverta kā personiskāka ziņa, jo tieši šādā veidā mēs ikdienā sazināmies ar saviem draugiem un ģimeni.

Bet vienmēr pastāv risks pozitīvas pieredzes vietā radīt negatīvo. Tā var būt gadījumos, kad pārāk bieži vai nepareizos laikos (vēlu vakarā vai agri no rīta) esam sūtījuši SMS ziņu, vai, ja neesam efektīvi izmantojuši emociju zīmes vai lielos burtus, neesam pievienojuši aicinājumu uz darbību u.c.

Gadījumā, kad SMS mārketinga kampaņa nav līdz galam izstrādāta, varam zaudēt klientus. Lai gan tajā pašā laikā, ja sūtam tikai e-pastus, tad laiku, kad e-pasts pienācis, cilvēks var pat nezināt, ja vien uz telefonu nenāk paziņojums par to, kas savā ziņā e-pastu padara par drošāku, bet ne vienmēr efektīvāku mediju kā sasniegt savu auditoriju.

Lai panāktu labākos rezultātus, speciālisti iesaka mēnesī veidot vidēji 30 e-pasta kampaņas un/vai 4-6 SMS kampaņas!

Kādēļ izvēlēties SMS?

SMS ziņas tiek sūtītas un saņemtas nepārtraukti un diezin vai kādam cilvēkam paiet diena bez šādas ziņas saņemšanas. Turklāt SMS nosūtīšanai, saņemšanai un arī izlasīšanai nav nepieciešams ilgs laiks – vien pāris sekundes. Līdz ar to SMS mārketings var ātrāk piesaistīt uzmanību un radīt personiskāku un dziļāku komunikāciju.

Tā kā SMS sastāv vien no 160 zīmēm, ir svarīgi rakstīt ļoti konkrēti un tikai galveno. Un šāda ziņa tās saņēmējam liks domāt, ka tu ļoti vēlies ko pateikt, bet tajā pašā laikā negribi lieki uzbāzties. Un tas rada pozitīvu priekšstatu par uzņēmumu.

Vai e-pasti ir neefektīvi?

Protams, nē! E-pasti nav izmiruši un tos lasa liela daļa cilvēku. Un šī stratēģija ieņem vietu kā biznesā, tā mārketingā, jo piedāvā iespēju rakstīt garāku saturu. Un šis ir ļoti labs veids, kā pastāstīt gan par uzņēmumu, gan piedāvājumu – precēm un pakalpojumiem – saviem klientiem.

SMS un e-pasts ir lieliski palīglīdzekļi, lai sasniegtu un komunicētu ar savu auditoriju. Turklāt tie lieliski darbojas kopā. Bet katram pašam jāizvērtē visi plusi un mīnusi, un jāizvēlas stratēģija, kas vairāk atbilst viņu idejām, iespējām un mērķauditorijas interesēm un paradumiem.