Pārdot internetā - kāpēc?

31.07.2016
Pārdot internetā - kāpēc?

No biznesa viedokļa, nav labākas un lētākas alternatīvas kā reklamēt savu preci vai pakalpojumu kā internets. Mājas lapas uzturēšana padara tavu uzņēmumu viegli pieejamu jebkuram un jebkurā laikā. Tāpēc arī nav brīnums, ka pārdošana internetā pēdējos gadus ir uzņēmusi augstus apgriezienus. 

 

Viena no visbiežāk pieminētajām pozitīvajām pusēm preču un pakalpojumu pārdošanai internetā ir tā, ka klienti var atrast sev nepieciešamo jebkurā viņiem piemērotā laikā, turklāt tas uzņēmumam neveido papildus izmaksas. Interneta veikals ir atvērts 24/7, nav nepieciešams uzturēt noliktavas un tirdzniecības telpas vairākās pilsētās, turklāt, mājas lapa sniedz vairākas papildus iespējas. 

 

Ir iespējams izveidot jautājumu un atbilžu vietu, sniegt detalizētu informāciju par uzņēmumu, tā komandu, produktiem un visu pārējo, ko varētu būt nepieciešams nodot klientiem. Tāpēc arvien vairāk uzņēmumi, pat tie, kuriem ir arī savi fiziskie veikali, izvēlas savu piedāvāto produkciju pārdot internetā

Lēna un nesteidzīga iepirkšanās

Bieži ir gadījies dzirdēt par to, ka klientiem nepatīk uzbāzīgie pārdevēji, ar ko nākas sastapties aizejot uz veikalu. It īpaši, ja runa ir par latviešu cilvēku, jo mūsu mentalitāte ir tāda, ka neesam ļoti komunikabli un neesam pieraduši, ka sveši cilvēki vēlas ar mums uzsākt sarunu un pievērst pastiprinātu uzmanību. Arī šo negatīvo aspektu var palīdzēt risināt pārdošana internetā. Šajā gadījumā klients pats atradīs mājas lapā sev nepieciešamo un tikai vajadzības gadījumā varēs pats vērsties pie tirgotāja ar saviem jau konkrētiem jautājumiem. 

 

Preču un pakalpojumu pārdošana internetā tehnoloģiski ir tālu attīstījusies. Lielāko daļu procesa ir iespējams automatizēt, tādējādi samazinot izmaksas, paātrinot apkalpošanas laiku un klientu servisa kvalitāti. Ir daudz instrumentu un mērījumu rīku, kā arī mārketinga metožu, lai palīdzētu uzņēmumam veiksmīgi darboties interneta vidē. 

Veiksmīgi dzīvot pandēmijas laikā

Kopš 2020. gada marta, kad ne tikai Latvijas, bet arī visas pasaules ikdiena krietni izmainījās vispasaules pandēmijas Covid-19 sakarā, uzņēmējiem ir bijis krietni jāpacenšās, lai nenogrimtu pa burbuli, kad valdības bija spiestas veikalus un pakalpojumu vietas slēgt ciet uz nenoteiktu laiku. Tomēr jau izsenis visspirgtākās idejas dzimst tieši krīžu laikā. Interneta veikals jau sen vairs nav nekāds jaunums, taču šo formātu mūsdienās nācās izmēģināt arī tiem, kas to nekad citādi nebūtu darījuši.

Vēl pavisam nesen bērni un jaunieši sapņoja, ka vecāki viņus varētu vairs uz veikalu nesūtīt, ka veikals varētu veikt piegādi uz mājām. Vēl nesen tas izklausījās kā iespēja tikai pašiem turīgākajiem. Taču šobrīd uzņēmumi, savā starpā sadarbojoties, šādu iespēju piedāvā par pavisam nelielu piegādes cenu. Arī laukos iestigušie eko pārtikas ražotāji ir kļuvuši pieejamāki pilsētniekam, pateicoties dažādām mobilajām aplikācijām vai reklāmai internetā. Un kurš to būtu domājis - Covid laikā ir sasparojušies arī Second hand jeb lietoto apģērbu veikali, kas arī ir izveidojuši savus interneta veikalus, kuros ieguldīts liels darbs, lai milzīgos drēbju kalnus safotogrāfētu...

Interneta mārketinga jomas speciālisti ir kļuvuši īpaši vajadzīgi. Viņi sniedz konsultācijas visos ar darbošanos internetā saistītajos jautājumos. Ir svarīgi sekot esošajām tendencēm un veidot savu mājas lapu saskaņā ar tām. Tik pat svarīga ir klātbūtne arī sociālajos tīklos, jo tā ir iespējams piesaistīt potenciālos klientus un paaugstināt esošo klientu lojalitāti, tajā pašā laikā saņemot no viņiem atgriezenisko saiti, un caur šo ērto komunikācijas veidu var piesaistīt cilvēkus arī emocionāli konkrētajam zīmolam un uzņēmumam.

 

Ir iespējams izmantot arī satura mārketinga sniegtās iespējas un SEO, ko veiksmīgāk integrēt ar pārdošanu internetā var palīdzēt mārketinga aģentūras. Šie ir procesi, kas balstās uz nozaru un mērķa auditorijas padziļinātu analīzi, kā arī ir pastāvīgi mainīgi, līdz ar to, ja ir vēlme efektīvi darboties interneta mārketinga jomā, būtu jāvēršas pie speciālistiem.