Uztici savu Google AdWords reklāmu profesionāļiem

August 12, 2015

Katrs no mums ir lietpratējs kādā konkrētā jomā, kurā ir ieguvis izglītību vai izveidojis pieredzi praktiskā darbībā. Tad nu būtu tikai loģski, ka katrs arī darbotos šajā savā komforta zonā. Tomēr latviešiem ir tāds ieradums, kas ne vienmēr ir vērtējams pozitīvi. Tā ir vēlme visu izdarīt pašam –mašīnu salabot, istabu izremontēt, elektrības vadus pārvilkt, grāmatvedību sakārtot un vēl desmitiem citu lietu, kurās sevi uzskatām par gana labiem ekspertiem. Bet realitātē šādas aktivitātes vainagojas ar to, ka mašīna pēc nedēļas ir jālabo atkal, istabā grīdas segums ir ieklāts šķībi un vannas istabas spuldzīte vispār nedeg. Un tajā brīdī mēdzam vainot visus iespējamos pārdabiskos spēkus, lai tikai nebūtu jāatzīst, ka tomēr neesam tik labi šī darba pratēji. Atceros, ka paziņa, kurš dažus gadus dzīvoja ASV, stāstīja, ka tur neviens nedara neko, kas ir ārpus viņa profesijas. Visos gadījumos tiek saukt kāds atbildīgais dienests. Protams, viņiem šī tendence jau aizgājusi otrā galējībā, bet nebūtu slikti, ja mēs kaut nedaudz pārņemtu šo attieksmi. Varbūt jums šķitīs, ka salīdzinājums ir nevietā, bet domāju, ka līdzīga situācija ir arī interneta mārketinga jomā, jo arvien vairāk nākas dzirdēt, ka daudzi domā – šīs aģentūras saņem naudu par pakalpojumiem, kurus itin labi varētu izdarīt pats. Reklāmas izveidošana un kampaņas realizēšana nemaz neesot tik sarežģīta lieta, lai tam noalgotu veselu ekspertu komandu. Šeit gan man jāoponē, jo esmu pretējās domās. Uzskatu, ka mārketinga joma tiešām ir viena no tām nozarēm, kurā labu rezultātu saniegšanā liels nopelns ir tieši šīm profesionālajām mārketinga aģentūrām.


Kā piemēru varētu minēt Google AdWords reklāmu. Tas ir viens no pēdējā laikā pieprasītākajiem interneta reklāmas veidiem. AdWords reklāma tiek izvietota vienā no apmeklētākajām interneta vietnēm pasaulē – Google meklētājā. Ir vairāki nopietni argumenti, kas liecina par to, ka šīs Adwords reklāmareklāmas izveidi un realizēšanu labāk ir uzticēt profesionālai interneta mārketinga aģentūrai. Pirmais arguments ir tas, ka Google regulāri maina un papildina AdWords kampaņu pārvaldes rīku. Tiek pievienotas jaunas opcijas, izņemtas pa nevajadzīgām atzītās. Mārketinga aģentūras, kuras ikdienā visu laiku nodarbojas ar šīm lietām, regulāri seko parmaiņām, izmēģina un iztestē jauninājumus, novērtējot to lietderīgumu un ietekmi uz reklāmas efektivitāti. Cilvēks, kurš paša spēkiem nolēmis izveidot un pārvaldīt Google AdWords reklāmu, var apjukt plašajā opciju klāstā un palaist garām, kādu nozīmīgu detaļu, kuras iztrūkums var krietni pazemināt reklāmas kampaņas rezultātus. Otrs arguments ir tas, ka speciālistiem ir liela pieredze reklāmas kampaņu izveidē, viņi praksē ir pārbaudījuši, kāda startēgija ir efektīvākā. Ja jūs pats veidojat savu reklāmu, par kuru uzreiz ir jāmaksā nauda, nevar vēl atļauties eksperimentēt un meklēt labākos risinājumus. Tā būtu muļķīga naudas izšķiešana. Ir zināmi gadījumi, kad paša vadīta reklāma ir ar zemāku kvalitāti un lielākām izmaksām, bet aģentūra, pārņemot šīs reklāmas vadību, īsā laika to padara efektīvu un arī krietni lētāku.