Pareiza un nepareiza mugursomas nēsāšana – kas jāzina skolēnam?

August 5, 2018
Tags:

mugursomas internetāGādājot visu nepieciešamo skolai, ir dažas lietas, par kurām vecāki mēdz piemirst. Viena no tām – pareiza mugursomas nēsāšana. Šķiet, ir taču tik vienkārši paķert somu, uzmest plecā un doties uz skolu. Taču nedrīkst aizmirst, ka bērns ar šo somu mugurā pavada teju visu dienu, pārvietojoties no vienas klases uz otru, kā arī no mājām uz skolu un atpakaļ. Vai zini, ko tev vajadzētu iemācīt savai atvasei par pareizu un nepareizu mugursomas nēsāšanu?

Pareizs somas novietojums nodrošina nepieciešamo komfortu

Izmanto šos padomus, lai pielāgotu pareizu mugursomas pozīciju katru reizi, kad to uzliec mugurā. Lai pareiza uzvedība pārveidotos par ieradumu, tev pie tā būs jāpiedomā pāris nedēļas.

  • Vienmēr izmanto abas plecu siksnas, nevis uzmet somu nevērīgi plecā, izmantojot tikai vienu siksnu.
  • Pielāgo plecu siksnas tā, lai mugursoma atrastos pietiekami augstā pozīcijā uz muguras un siksnas nebūtu pārāk cieši savilktas. Somas apakšējai daļai vajadzētu atrasties apmēram centimetru virs gurnu zonas.
  • Pielāgo mugursomas plecu siksnu garumu, vadoties pēc apģērba, kādu nēsā – vai tev ir biezāka jaka/mētelis, tikai t-krekls utt.
  • Pārvietošanās laikā mugursomai nevajadzētu kustēties no vienas puses uz otru, berzējoties gar tavu muguru. Somas siksnas ir pareizi noregulētas, ja tās aizmugure pieguļ mugurai.
  • Ja mugursomai ir vidukļa siksna, to ieteicams izmantot. Tā palīdz veiksmīgāk izlīdzināt slodzi, kam tiek pakļauti pleci, mugura un gurni.

Nepareizs mugursomas novietojums – vienas plecu siksnas izmantošana

Jā, soma uz viena pleca izskatās stilīgi un bezrūpīgi, iespējams, kādu brīdi tā arī ir ērtāka pozīcija, taču atceries, ka tad viss somas svars tiek likts tikai uz vienu plecu. Un šādā veidā pareizu stāju izveidot nav iespējams. Turklāt tas arī var radīt plecu, muguras un kakla sāpes.

Starp citu, e-veikalā 220.lv pieejama plaša mugursomu izvēle gan mazākiem, gan lielākiem bērniem. Ieskaties https://220.lv/lv/sports-turisms-un-atputa/sporta-preces/sporta-somas-un-mugursomas/

Nepareizs mugursomas novietojums – pārāk zemu

Tas notiek gadījumos, kad plecu siksnas ir atlaistas pārāk vaļīgi, kā rezultātā soma noslīd ļoti zemu, radot lielāku spiedienu uz pleciem un saliekšanos uz priekšu. Šāds somas novietojums var arī radīt plecu muskuļu sastiepumus. Tiesa, to var viegli labot – atliek tikai savilkt ciešāk plecu siksnas.